Cryo Therapie

Cryo Therapie2018-11-07T16:24:43+00:00

Chimene van Oosterhout was bij ons te gast en ik praat met haar over Cryo Therapie.

JA, IK WIL MEER WETEN OVER CRYO THERAPIE

Wat is cryo therapie?

Whole Body Cryotherapy (WBC) is een koudetechniek waarbij het gehele lichaam gedurende 1 tot 3 minuten blootgesteld wordt aan zeer lage temperaturen (-120°C tot -196°C). Dit gebeurt in een cryo cabine tot aan de bovenkant van de schouders, dus het hoofd blijft vrij.

Cryotherapie werd in Japan ontwikkeld om pijn en jeuk te bestrijden. Het bleek een zeer effectief middel om pijnklachten door reuma, jicht, MS en andere aandoeningen te verzachten. Ook hoofdpijn en last door een blessure zijn met deze natuurlijke behandeling effectief te bestrijden. Bij Freezlab kunt u terecht voor Whole Body Cryo. Dit is cryotherapie voor het hele lichaam waardoor het resultaat nog groter is dan bij een plaatselijke koudebehandeling. Door de extreme kou staat uw lichaam op scherp en wordt het herstel gestimuleerd. Het lichaam maakt natuurlijke pijnstillers waardoor de pijn verzacht. Dit maakt cryotherapie een goede ondersteuning bij bijvoorbeeld fysiotherapie. U bent sneller ter been en ervaart aanzienlijk minder last van blessures, kwaaltjes of aandoeningen.

Door korte extreme koeling van de bovenste huidlaag, geeft cryo therapie de volgende effecten op lichaam en geest:

• vermindert chronische pijnklachten zoals o.a. reuma
    • Deze klachten zijn blijvend, maar kunnen wel verzacht worden
    • Cryo therapie is de alternatieve methode om pijnklachten te verminderen
  • vermindert de lichamelijke en geestelijke vermoeidheid
  • stimuleert het stofwisselingsproces
  • verbetert de slaapkwaliteit
  • versterkt en hersteld het immuunsysteem
  • activeert de productie van het groeihormoon
  • stimuleert de vetbranding
  • stimuleert de collageenaanmaak
  • zorgt voor huidverbetering
  • stimuleert de aanmaak van endorfines (gelukshormoon)

Whole Body Cryotherapy geeft meer energie aan lichaam en geest.

De extreem lage temperatuur in de cryosauna bevordert de aanmaak van endorfine. Dit hormoon komt ook vrij bij intensief sporten en het zorgt er onder andere voor dat je je blij en energiek voelt.

Cryo therapie kan ook worden ingezet als ondersteuning bij de FFM Methode, Triggerpointtherapie en Massages.

Als je deze maand een kuur koopt van 10 cryobehandelingen krijg je een tegoedbon van 5 euro te besteden in onze lunchroom “Het Eetpunt”

JA, IK WIL MEER WETEN OVER CRYO THERAPIE

Sluiten